Igazán nem akarok okoskodni, de a BKK legutóbbi (átmeneti) fejlesztése, mely szerint áttértek az egységes papírra nyomtatott hőpapíros jegy- és bérletnyomtatásra, több bosszúságot okozott az utasoknak, mint amennyibe az egész átállás került. A lejárati idő előtt elhalványuló, vagy eleve hibásan nyomtatott bérletek és felhasználhatatlan jegytömbök, pénzelnyelő automaták, problémahárító jegypénztárak és ellenőrök, rabosított utasok, stb.
Persze örülnünk kellene, hogy egységes informatikai rendszerre tértek át, de valami olyan XX. századi mentalitással tették, hogy az ember a fejét fogja.
Mert miről is van szó? Hogy majd egyszer az ellenőrök nem szemmel verik a nyomorult bérletünket, hanem előveszik a kis okostelefonjukat, pittyentenek vele a QR kódra, (amiről nekem mindig egy trágár kifejezés jut az eszembe), és a gép majd megtudja a központból, hogy a bérlet jó-e, nem hamisították, érvényes, stb.
De akkor meg minek a nyomtatott bérlet, könyörgöm? Főleg ilyen ócska papírra ócska nyomtatóval rápörkölt tartalommal? Nem az lett volna az ésszerű megoldás, hogy kiváltom a személyre szóló plasztikkártyát chippel és levakarhatatlan QR kóddal, és arra töltöm fel a havi bérletemet vagy a jegytömböt? Vagy mondok még jobbat, bármilyen fényképes igazolványra lehessen bérletet vagy jegyet vásárolni, még az a BKK plasztikigazolvány sem kell. Most is a személyimet használom bérletigazolvány helyett!
És amíg elkészül a digitális Kánaán, amíg az egybites ellenőrök vízjelet és hologrammot keresgélnek a bérletszelvényen, simán kihúzhattuk volna a hagyományos automatákkal, és előre nyomtatott jegyekkel és bérletekkel. Azokról legalább nem tűnt el a rányomtatott érvényességi idő, mint a tündérek aranya.