HTML

Provokáció

Ismert és ismeretlen témák újszerű megvilágításban.

Friss topikok

  • fofilozofus: Az az érzésem, hogy a gender mögött egy érzelem áll, mégpedig a nők utálata. Valójában azzal a szö... (2018.12.03. 18:09) Elakadt a gender-henger?
  • F.M.J.: @Kunhallmi Agnes.: Nem is rossz ötlet. Ismerve az ellenzék csápoló magját, még hatékony is lehet, ... (2018.04.07. 14:03) Az interaktív politizálás hiánya
  • F.M.J.: Az egyébként korrekten megfogalmazott alapokhoz hozzátenném, hogy normális (sajnos már nem átlagos... (2015.10.08. 14:05) Asszonyverés
  • F.M.J.: @Androsz: Így kerek. (2015.08.16. 20:36) Ne vedd észre!
  • pityókaborsommelier: @Scagnetti: Talált süllyedt. Mit is várjunk egy akarnoktól, persze, hogy bele akar mindenbe pofáz... (2015.07.28. 15:22) Vidám Vásárnap

Linkblog

Csődolimpia

2015.07.10. 11:52 :: szekertabor

Bevallom, pánik fogott el, amikor ismét döntés született arról, hogy Budapest megpályázza az olimpia megrendezését. És nem azért, mert nem örülnék annak, ha Magyarországon olimpiát rendezhetnénk, vagy ne tartanám az országot elég vonzó helyszínnek. Még az sem feltétlenül igaz, hogy egy olimpia törvényszerűen veszteséges vállalkozás.

Egy olimpia lehetőséget nyújt az adott városnak, agglomerációjának, régiójának, vagy kisebb országok esetén ez egész országnak, hogy olyan infrastrukturális beruházásokat valósítson meg, amelyek az egész gazdaságra húzóerőt fejtenek ki, és hosszú távon meghatározzák a fejlődés irányát. Ha jó irányba történnek a fejlesztések, az hosszú távon hasznot hoz, ha nem, akkor kárt okoz a rendező országnak.

Azért érzem a döntést túlzás nélkül országrontó merényletnek, mert az előzetes tervek mind Budapest belterületéről szólnak. Pedig hazánk szíve, amit túlzás nélkül nevezhetünk hazánk vízfejének is, sokkal kisebb léptékű rendezvényektől is megbénul. Sőt, már egy hirtelen zivatar is agyvérzés-szerű állapotot képes előidézni. Ha ezt az agyonközpontosított közlekedési rendszert még megterheljük egy olimpia tömegével is, az katasztrófahelyzetet fog okozni.

De még rosszabb, ha a döntéshozók eleve azzal számolnak, hogy belső Budapest forgalmának mérséklése helyett a forgalom minden mértéket meghaladó növelésére készítik fel a várost, olyan alul-felüljáró rendszerekkel, útszélesítésekkel, mélygarázs- és metróépítésekkel ömlesztve be a tömeget a városba, ami mellett elbújhatnak a nagy világvárosok. Hadd fuldokoljon mindenki a portól, füsttől és izzadságszagtól! 

Pedig abból a pénzből, amit az olimpiára való hivatkozással el kívánunk költeni, meg lehetne oldani Budapest, sőt a egész ország közlekedéshálózatát. Csak a következő szabályokat kellene betartani:

  • Minden létesítmény (olimpiai falu, szállodák, sportlétesítmények, stb.) az M0 gyűrű körül (attól a centrum felé max 1km-re ), vagy azon kívül épülhet.
  • Minden megye kapjon egy sportág-helyszínt. Kis ország vagyunk, kicsik a távolságok.
  • Az M0 gyűrű budai részét be kell fejezni.
  • Az M0 gyűrűn gyorsjáratú tömegközlekedési körjáratot kell üzemeltetni. Én egy gyorsvasutat javaslok, de egy olimpia kedvéért meg lehetne csillantani a csúcstechnikát is (mágnesvasút, légpárnás jármű, stb.). A cél, hogy a belváros érintése nélkül bármelyik budapesti helyszínről bármelyik budapesti helyszínre 30 percen belül el lehessen jutni.
  • Az egyes megyei helyszínek közötti közlekedést meg kell erősíteni.

Ha ezeket a szabályokat betartanák a tervezésnél és a kivitelezésnél, akkor:

  • Az egyes beruházások sokkal olcsóbbak lennének, hiszen minden építkezést megdrágít az, ha Budapest belterületén kell ingatlant vásárolni, oda kell szállítani az anyagot, munkaerőt, gépeket, és onnan kell elszállítani a szemetet, törmeléket;
  • Az olimpia forgalma nem belső Budapestre nehezedne, hiszen az M0 körgyűrűről csak turistáskodni jönnének be az emberek a városba,
  • A fejlesztések gazdaságélénkítő hatásából minden megye részesülne;
  • Az M0 körül jó közlekedési kapcsolatokkal rendelkező forgalmas csomópontok alakulnának, ezáltal hatalmas területek értéke növekedne meg. Az így gerjesztett értéknövekedés, akár pénzügyi alapjául szolgálhatna az egész projektnek.
  • A Budapest peremén kialakuló, egymással közvetlen kapcsolatban álló új csomópontok magukhoz szívnák a termelési és az egyéb forgalom egy részét. Hosszú távon ezáltal oldódna a belső Budapestre nehezedő forgalmi kényszer.

 

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés gazdaság magyarország olimpia

A bejegyzés trackback címe:

https://provo.blog.hu/api/trackback/id/tr47613284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.